اصفهان و تبریز به عنوان شهرهای صنایع دستی و فرش ثبت جهانی شدند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ طی پیگیری های حقوقی اجرا شده از سوی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اعضای شورای جهانی صنایع دستی و رایزنی های صورت گرفته از سوی معاون صنایع دستی کشور در اجلاس آسیا اقیانوسیه در کشور هند(2015) در مورد ثبت جهانی دو شهر اصفهان و تبریز این درخواست به تایید این شورا رسید.

اصفهان و تبریز به عنوان شهرهای صنایع دستی و فرش ثبت جهانی شدند

در آخرین نشست مشترک شورای جهانی صنایع دستی و با رای اکثریت قاطع روسای مناطق آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا، آفریقا و آسیا-اقیانوسیه این دو شهر کشورمان به ثبت جهانی رسیدند.

همچنین، وانگ شان رئیس شورای جهانی صنایع دستی و غدا هیجاوی رئیس منطقه آسیا اقیانوسیه این شورا، طی پیغام هایی اختصاصی این موفقیت را به مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبریک گفتند.

در سال 2015 میلادی در سطح جهان تنها 6 شهر کاندیدای ثبت جهانی بودند که اصفهان و تبریز به واسطه داشتن ویژگی ها و شرایط خاصی که در زمینه صنایع دستی و بافت فرش داشتند، برای نخستین بار به طور همزمان به ثبت جهانی رسیدند.

ارتقای صندلی بین المللی صنایع دستی ایران و توسعه بازارهای جهانی و زمینه سازی برای حضور پررنگ تر صنایع دستی ایران در عرصه بین المللی، توسعه گردشگری فرهنگی و افزایش اشتیاق گردشگران برای دیدن این دو شهر از جمله نتایج مهم این موفقیت به شمار می رود.

یکی از برنامه های معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی در دولت تدبیر و امید شعار هر استان یک برند جهانی و هر شهر یک برند ملی بوده که ثبت همزمان اصفهان و تبریز آغاز جدی و ارزشمندی برای تحقق این برنامه خواهند بود.

armeniaro.ir: تور ارمنستان ارزان قیمت، تور لحظه آخری ایروان

anasi.ir: آناسی | مجله خانه و خانواده، راهنمای سبک زندگی و آشپزی

azatweb.ir: مجله آزات وب | مجله آموزشی توسعه اسکریپت های تحت وب

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 70485

به "اصفهان و تبریز به عنوان شهرهای صنایع دستی و فرش ثبت جهانی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان و تبریز به عنوان شهرهای صنایع دستی و فرش ثبت جهانی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید